Všeobecné obchodné podmienky www.hrajky.sk

Čl. 1 Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky, ktorých súčasťou je reklamačný poriadok (ďalej ako

„obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej

zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je spoločnosť: EMEZYNG, s.r.o. sídlo:

Karola Duchoňa 2439/5, 924 01 Galanta, IČO: 56306164, DIČ: 2122277641, zapísaná v:

Obchodný register Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 56996/T (ďalej len

„obchodník“) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa, predaj a prenájom tovaru na internetovej

stránke www.hrajky.sk ako elektronického obchodu obchodníka. (ďalej len „internetový

obchod“).

1.2 Kontaktné údaje obchodníka:

Obchodné meno: EMEZYNG, s.r.o.

Korešpondencia: Karola Duchoňa 2439/5, 924 01 Galanta

Tel. kontakt: +421948 343 010

E-mail: obchod@hrajky.sk

Bankové spojenie:

IBAN: SK68 1111 0000 0017 9988 2001

1.3 Pre účel týchto obchodných podmienok sa:

  1. a) spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej

vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej

činnosti alebo povolania,

  1. b) podnikateľom rozumie osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo

ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,

alebo ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa

osobitného predpisu a ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti a

nakupuje tovar v súvislosti s jej podnikateľskou činnosťou,

  1. c) kupujúcim rozumie spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý nakupuje tovar od obchodníka,
  2. d) kúpnou zmluvou rozumie každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára

obchodník s kupujúcim,

  1. e) tovarom rozumie predmet kúpy, ak predmetom kúpy nie je služba

1.4 V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito

obchodnými podmienkami zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a

doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, všetky v platnom

znení.

1.5 V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito

obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.6 Obchodné podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi obchodníkom na jednej

strane a kupujúcim na strane druhej. Tieto obchodné podmienky sa riadia výhradne platnou

a účinnou legislatívou Slovenskej republiky. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s

právnym poriadkom Slovenskej republiky. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s tým, že

tieto obchodné podmienky a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy

uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a

kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a vytknutí vady tovaru

1.7 Kupujúci objednaním tovaru od obchodníka súhlasí s týmito obchodnými podmienkami

a to zakliknutím políčka na konci objednávkového formulára so znením „Prečítal/a som si

všeobecné obchodné podmienky a súhlasím s nimi“.

1.8 Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom

informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich

sa najmä zodpovednosti za vady, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak,

že:

  1. a) o hlavných vlastnostiach tovaru a služby v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu

informoval na príslušnej katalógovej stránke internetového obchodu,

  1. b) o obchodnom mene a ďalších potrebných identifikačných údajov obchodníka informoval

na príslušnej podstránke elektronického obchodu a v bode 1.1 týchto obchodných

podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu ,

  1. c) o telefónnom čísle a elektronickej pošte obchodníka a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité

pre kontakt kupujúceho s obchodníkom informoval na príslušnej podstránke internetového

obchodu a v bode 1.2 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej

podstránke internetového obchodu,

  1. d) o adrese obchodníka, na ktorej môže kupujúci uplatniť práva zo zodpovednosti za vady

produktu informoval v bode 6.5 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na

príslušnej podstránke internetového obchodu,

  1. e) o práve podať sťažnosť alebo iný podnet a poučení o práve spotrebiteľa podať

obchodníkovi žiadosť o nápravu prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, vrátane

uvedenia odkazu na webové sídlo na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom

subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v čl. 8 týchto obchodných podmienok,

ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,

  1. f) o predajnej cene jednotlivého tovaru a služieb vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých

ostatných daní, ktorá je jednoznačne a ľahko čitateľným spôsobom vyznačená informoval

na príslušnej katalógovej stránke internetového obchodu a o výslednej konečnej cene za

objednávku, vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, poplatku za

dodanie a všetkých ostatných poplatkov spojených s objednávkou informoval v

objednávkovom formulári v rámci objednávky vytvorenej prostredníctvom internetového

obchodu a následne aj v akceptácii objednávky,

  1. g) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach a o lehote, do ktorej sa obchodník

zaväzuje dodať tovar informoval v čl. 3 a 4 týchto obchodných podmienok, ktoré sú

umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,h) o právach a povinnostiach zmluvných strán spojených so zodpovednosťou za vady a o

existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady informoval v čl. 6

týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového

obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na vytknutie vady ako prílohu č.1

týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového

obchodu,

  1. i) o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 108/2024
  2. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, o podmienkach,

lehotách a postupe pri uplatňovaní práv na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 5 týchto

obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového

obchodu. Obchodník spotrebiteľa taktiež riadne informoval o uplatnení práva na odstúpenie

od zmluvy vyplneným poučením, ktoré sa nachádza ako príloha č.2 v týchto obchodných

podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,

  1. j) o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 40/1964

Zb. Občiansky zákonník, o podmienkach, lehotách a postupe pri uplatňovaní práv na

odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 6 týchto obchodných podmienok, ktoré sú

umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu.,

  1. k) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 108/2024 Z.
  2. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov informoval v čl. 5.4

týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového

obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy

ako prílohu č.3 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej

podstránke internetového obchodu,

  1. l) o informácii, že ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s

vrátením tovaru obchodníkovi a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj

náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť

prostredníctvom pošty informoval v bode 5.5 týchto obchodných podmienok, ktoré sú

umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,

  1. m) o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak

spotrebiteľ odstúpi od zmluvy ktorej predmetom je poskytnutie služby po tom, čo udelil

obchodníkovi výslovný súhlas informoval v bode 5.9 týchto obchodných podmienok, ktoré

sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,

  1. n) o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval

v bode 5.8 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke

internetového obchodu,

  1. o) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto úkony popísal v čl. 2

týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového

obchodu.

Čl. 2 Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1 Návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného

a odoslaného objednávkového formulára na internetovom obchode, ktorým zaslal návrh na

uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej

len „objednávka“). Po prijatí objednávky obchodník bezodkladne doručí kupujúcemu

potvrdenie o doručení objednávky, na vznik kúpnej zmluvy toto potvrdenie nemá vplyv.

2.2 Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého

predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru, údaje o dodacej lehote tovaru, názov

a údaje o mieste, kde má byť tovar doručený, prípadne iné doplňujúce údaje podľa platnej

legislatívy.

2.3 Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie

informácie ohľadom jeho objednávky.

2.4 Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú v prípade, keď obchodník akceptuje návrh na

uzatvorenie kúpnej zmluvy a to doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo

písomnej podobe kupujúcemu.

2.5 Podľa novely zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty nemožno od 1.1. 2013

meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra)

je možné meniť len v prípade, kedy kupujúci tovar ešte neprijal a nezaplatil.

Čl. 3 Dodanie tovaru

3.1 Z kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a

kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú cenu.

3.2 Obchodník dodá kupujúcemu predaný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní

odo dňa uzavretia zmluvy. Štandardná dodacia doba na jednotlivý tovar „skladom“ je 2 až 5

pracovných dní.

3.3 Miestom dodania tovaru je miesto uvedené kupujúcim v objednávkovom formulári.

3.4 Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo

keď ho obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy,

ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník.

3.5 Tovar sa ďalej považuje za dodaný okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba

okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  1. a) tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru,

ktorý bol dodaný ako posledný,

  1. b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia

posledného dielu alebo posledného kusu,

3.6 Kupujúci si pri objednávke vyberie vhodnú formu zaplatenia kúpnej ceny tovaru

obchodníkovi z týchto ponúkaných možností:a) Platba prepravcovi v hotovosti alebo platobnou kartou pri prevzatí tovaru (dobierka),

  1. b) Platba v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru na: Jesenského 319/6, 925 21 Sládkovičovo,
  2. c) Platba bankovým prevodom na účet definovaný v bode 1.2 týchto obchodných podmienok,
  3. d) Platba online prostredníctvom platobnej brány „Stripe“.

3.7 Kupujúci si pri objednávke vyberie vhodnú formu dodania tovaru z týchto ponúkaných

možností:

  1. a) Doručenie prostredníctvom GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o. na adresu

zvolenú kupujúcim,

  1. b) Doručenie prostredníctvom Slovak Parcel Service s.r.o. na adresu zvolenú kupujúcim,
  2. c) Doručenie prostredníctvom Slovak Parcel Service s.r.o. na výdajné miesto zvolené

kupujúcim,

  1. d) Doručenie prostredníctvom Packeta Slovakia s. r. o. do kupujúcim zvoleného balíkoboxu

(Z-Point, Z-Box),

  1. e) Osobný odber na adrese: Jesenského 319/6, 925 21 Sládkovičovo

3.8 Okamihom dodania tovaru prechádza na kupujúceho vlastnícke právo k predanému tovaru,

nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru.

Čl. 4 Kúpna cena a poplatky spojené s kúpou tovaru

4.1 Výsledná konečná kúpna cena za kupujúcim vybraný tovar je uvedená na konci

objednávkového formulára vytvoreného v rámci objednávky prostredníctvom internetového

obchodu a je uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, poplatku za

dodanie a všetkých ostatných poplatkov spojených s objednávkou. Táto výsledná konečná

kúpna cena je taktiež uvedená v akceptácii objednávky.

4.2 Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa

kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

4.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za

deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.

4.4 V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru

na kupujúcim uvedené miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar

v splátkach, obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.

4.5 Pri objednávke prevyšujúcej sumu 200,- EUR vrátane DPH znáša náklady spojené

s doručením tovaru obchodník.

Čl. 5 Odstúpenie od kúpnej zmluvy 5.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej

mimo prevádzkových priestorov obchodníka a to do:

  1. a) 14 dní odo dňa:
  2. prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa bodu 3.4 a 3.5 týchto obchodných podmienok,
  3. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

5.2 Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 5.1 týchto obchodných podmienok sa

považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o

odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

5.3 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím

plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5.4 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy

vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou

uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s

doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a

poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby rovnakým spôsobom, aký

použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so

spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou

účtované žiadne poplatky. Obchodník však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné

náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob

dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi

na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania

ponúkaný obchodníkom.

5.4 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od

zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe, v podobe

zápisu na inom trvanlivom médiu, alebo zaslaním e-mailu na adresu uvedenú v bode 1.2 týchto

obchodných podmienok. Spotrebiteľ k tomuto účelu môže použiť vzorový formulár na

odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza k stiahnutiu na konci týchto obchodných podmienok

uverejnených na príslušnej podstránke internetového obchodu.

5.5 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru

obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Ak spotrebiteľ odstúpi od

zmluvy uzavretej na diaľku, znáša aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho

povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

5.6 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo

od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo

odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí,

ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi

najneskôr v posledný deň lehoty.

5.7 Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy

uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru,

vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ

nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne

osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

5.8 Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od Zmluvy ktorej predmetom je poskytnutie služby,

ak:

  1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
  2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s

výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom,

že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí

služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

5.9 Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa

doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na

diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej

predmetom je poskytnutie objednanej služby a pred začatím poskytovania plnenia spotrebiteľ

udelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby. Cena za skutočne

poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena

za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak

je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.

5,10 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku

zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností

a funkčnosti tovaru;

5.11 Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve,

od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní

doplnkovej zmluvy.

Čl. 6 Zodpovednosť za vady a vytknutie vady (Reklamačný poriadok)

6.1 Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase

jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. V prípade, že je kupujúcim

podnikateľ, záručná doba na zakúpený tovar je jeden rok od dodania tovaru. Ak je predmetom

kúpy použitý tovar, obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase

jeho dodania a ktorá sa prejaví do jedného roka od dodania tovaru.

6.2 Obchodník spĺňa všeobecné požiadavky na tovar tým, že je tovar najmä:a) vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím

najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné

odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,

  1. b) zodpovedá opisu a kvalite, ktoré obchodník deklaruje spotrebiteľovi pred uzavretím

zmluvy,

  1. c) dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré

môže spotrebiteľ dôvodne očakávať a

  1. d) dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti

a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné

pre vec rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu

predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej

osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu alebo v ich mene, a to najmä pri

propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci

na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že

na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.

6.3 Obchodník spĺňa dohodnuté požiadavky na tovar tým, že tovar najmä:

  1. a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v kúpnej zmluve,
  2. b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil obchodníka najneskôr pri

uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,

  1. c) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel,
  2. d) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v kúpnej zmluve,
  3. e) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v kúpnej zmluve,
  4. f) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo

vymedzené v kúpnej zmluve.

6.4 Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade so všeobecnými požiadavkami a s dohodnutými

požiadavkami. Predaný tovar má ďalej vady, ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú

práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Tovar nemusí byť v súlade

so všeobecnými požiadavkami, keď obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil

spotrebiteľa, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s

nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.

6.5 Vytknutie vady si môže spotrebiteľ uplatniť písomne na adrese obchodníka: Jesenského

319/6, 925 21 Sládkovičovo, alebo elektronicky prostredníctvom kontaktných údajov

uvedených v bode 1.2 týchto obchodných podmienok. Na tento účel môže spotrebiteľ využiť

vzorový formulár, ktorý sa nachádza k stiahnutiu na konci týchto obchodných podmienok

uverejnených na príslušnej podstránke internetového obchodu.

6.6 Ak si spotrebiteľ uplatní právo na vytknutie vady, obchodník mu bezodkladne poskytne

písomné potvrdenie o vytknutí vady. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v

ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý

obchodník nemôže ovplyvniť.

6.7 Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa

považuje za doručenú v deň odopretia.

6.8 Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch

mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady

tovaru.

6.9 Spotrebiteľ má v rámci uplatnenia si nároku na odstránenie vady okrem iného právo najmä

na:

  1. a) odstránenie vady tovaru opravou
  2. b) výmenu tovaru
  3. c) primeranú zľavu z kúpnej ceny
  4. d) odstúpenie od kúpnej zmluvy

6.10 Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru.

Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v

porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady

s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť

vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil obchodníkovi značné

ťažkosti.

6.11 Obchodník sa zaväzuje po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu opraviť alebo vymeniť vadný

tovar v čo najkratšom čase, ktorý potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru

s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Obchodník sa ďalej zaväzuje

vadu opraviť alebo vadný tovar vymeniť bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia

závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec

požadoval.

6.12 Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi.

Náklady prevzatia veci znáša obchodník.

6.13 Obchodník dodá spotrebiteľovi opravený tovar na vlastné náklady rovnakým alebo

obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak.

6.14 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo

ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností

podľa druhej vety bodu 6.10 týchto obchodných podmienok.

6.15 Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej

zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:

  1. a) obchodník tovar neopravil ani nevymenil,b) obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 6.12 týchto obchodných

podmienok,

  1. c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa bodu 6.14 týchto obchodných podmienok,
  2. d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene,
  3. e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo

odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

  1. f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo

bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.

6.16 Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej

zmluvy podľa odseku 6.15 písmeno d) a e) týchto obchodných podmienok sa zohľadnia všetky

okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa

objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka vadu odstrániť.

6.17 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.15 týchto obchodných

podmienok, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná,

nesie obchodník,

6.18 Ak sa zmluva týka kúpy viacerých kusov tovaru, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo

vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatnému zakúpenému tovaru môže odstúpiť od

zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný tovar bez

vadného tovaru.

6.19 Obchodník po odstúpení od zmluvy podľa bodu 6.15 týchto obchodných podmienok vráti

spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi, alebo po

preukázaní, že spotrebiteľ zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým

spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí

s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

6.20 Obchodník po odstúpení od zmluvy spotrebiteľom podľa bodu 6.15 nemá právo na

náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru

pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

6.21 Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi

spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným

akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže

zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže

odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa podmienka uvedená v bode

6.8 týchto obchodných podmienok nevzťahuje. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi ďalej právo

na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za

ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí

toto právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak

právo zanikne.

Čl. 7 Spotrebiteľská záruka

7.1 Výrobca alebo obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa

zaviažu vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný tovar alebo

zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ

má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku,

plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej

reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.

7.2 Spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky práva na odstránenie vady podľa bodu

6.9 týchto obchodných podmienok, ak výrobca alebo obchodník neposkytol v spotrebiteľskej

záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.

Čl. 8. Alternatívne riešenie sporov a podávanie podnetov

8.1 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu ak nie je spokojný

so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady tovaru, alebo ak sa domnieva, že

obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu

neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie

alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona č. 391/2015

Z.z. Subjektami alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa

  • 3 Zákona č. 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12

Zákona č. 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom online platformy

alternatívneho riešenia sporov, ktorá je dostupná online na nasledovnom odkaze:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

8.2 Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom,

vyplývajúceho z kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s kúpnou zmluvou.

8.3 Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota

sporu nepresahuje sumu 20,- EUR. Podrobnejšie informácie o celej problematike nájdete v

Zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a v Nariadení

Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 524/2013, prípadne na odkaze:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks#heading-3

8.4 Spotrebiteľ má ďalej právo podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa ak

sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa. Kontaktné

údaje dozorného orgánu sú:

Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj

Pekárska 23, 917 01 Trnava 1

Odbor výkonu dohľadutel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21

http://www.soi.sk

webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti

navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

Čl. 9 Vytvorenie užívateľského konta

9.1 Vytvorením užívateľského konta sa rozumie zaregistrovanie individuálneho

používateľského konta prostredníctvom internetového obchodu obchodníka (ďalej len

„registrácia“). Registrácia je dobrovoľná a je bezplatná. Registrácia nie je podmienkou pre

vytvorenie objednávky a uzatvorenie kúpnej zmluvy a žiadnym spôsobom neovplyvňuje

konečnú kúpnu cenu.

9.2. Zaregistrovaný užívateľ môže kedykoľvek požiadať obchodníka o výmaz užívateľského

konta, k tomuto účelu použije kontaktné údaje obchodníka uvedené v bode 1.2 týchto

obchodných podmienok

9.3 Po registrácii užívateľ elektronicky obdrží jednorazový zľavový kód, ktorý môže následne

uplatniť pri svojej objednávke tovaru. Kód je potrebné zadať priamo v objednávkovom

formulári na internetovom obchode.

Čl. 10 Hodnotenie produktov (Recenzie)

10.1 V prípade zverejňovania spotrebiteľských hodnotení, obchodník tieto hodnotenia overuje

a má zavedené príslušné postupy na posúdenie ich pravosti. Každé zverejnené hodnotenie

kontroluje predávajúci individuálne a jeho pravosť overuje na základe predložených dokladov

o kúpe konkrétneho tovaru. Ak sa preukáže, že údaje uvedené v hodnotení a získané počas

preverovania nesúvisia s príslušnou objednávkou, takéto hodnotenie je odstránené. Za

vystavenie hodnotenia alebo jeho stiahnutie obchodník neponúka žiadne výhody. Vzhľadom

na uvedené obchodník zaručuje, že hodnotenia dostupné na internetovom obchode sú overené

a autentické a vyjadrujú reálne skúsenosti s nakupovaním. Hodnotenia internetového obchodu

môžu byť zobrazované na stránkach iných subjektov. V týchto prípadoch dôveryhodnosť a

autenticitu hodnotení posudzujú tieto subjekty podľa svojich pravidiel.

Čl. 11 Ochrana osobných údajov

11.1 Plne rešpektujeme súkromie našich zákazníkov. Pre vybavenie objednávky je však

nevyhnutné spracúvať určité osobné údaje. Internetový obchod taktiež spracúva súbory

Cookies. Pre lepšie pochopenie, za akým účelom a na akých právnych základoch spracúvame

Vaše osobné údaje si prečítajte kompletné vyhlásenie Ochrany osobných údajov podľa

Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane

fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým

sa zrušuje smernica 95/46/ES a Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene

a doplnení niektorých zákonov, ktoré nájdete na linku: https://hrajky.sk/ochrana-osobnych

udajov/

Čl. 12 Prenájom tovaru

12.1 Obchodník ako prenajímateľ požičiava spotrebiteľom a podnikateľom detské elektrická

autá podľa vystavených vzorov na internetovom obchode.

12.2 Cenník za prenájom je k nahliadnutiu na príslušnej stránke internetového obchodu a

jednotkové ceny sú uvedené za 1 deň prenájmu.

12.3 Prenajímateľ doručí a násl. vyzdvihne predmet nájmu na nájomcom zvolenej adrese na

náklady nájomcu, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. O výške týchto nákladov je nájomca

vopred informovaný.

12.4 Prenajímateľ je oprávnený žiadať od nájomcu vratnú zálohu v individuálnej % výške

z celkovej ceny predmetu nájmu.

Čl. 13 Záverečné ustanovenia

13.1 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť

písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená umiestnením

oznámenia na internetovom obchode obchodníka.

13.2 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním objednávky

kupujúcim a záväzným prijatím objednávky obchodníkom.

13.3 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť od 1.7.2024

Príloha č. 1: Formulár na vytknutie vady tovaru 

Príloha č. 2: Formulár na odstúpenie od zmluvy 

Príloha č. 3: Informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy